Personvernpolicy

Sist oppdatert: 10. januar 2021


Integrera AS (heretter "Integrera", "vi" eller "oss") er et norsk programvareselskap som tilbyr en plattform for utvikling av no-code automatisering.

Integrera fungerer som en databehandler for personopplysninger som vi behandler (typisk betyr det å samle, lagre og bruke personopplysninger) på vegne av våre kunder. Vi har inngått spesifikke programvareserviceavtaler med separate databehandleravtaler med våre kunder, som regulerer vår behandling av personopplysninger i samsvar med EU-forordning 2016/679 ("GDPR") artikkel 28. Ved å bruke plattformen vår kan Integreras kunder behandle personopplysninger på vegne av tredjeparter. Integreras kunder fungerer som databehandlere for slik behandling. Hvis du har spørsmål om Integreras kunders behandling av dine personopplysninger gjennom deres bruk av Integrera-plattformen, vennligst kontakt den relevante Integrera-kunden direkte.

Denne personvernpolicyen gjelder enhver behandling av personopplysninger vi utfører i egenskap av databehandler, noe som normalt er tilfellet når vi gir deg tjenestene våre.

1. OM DENNE PERSONVERNPOLEN
Som en databehandler er vi ansvarlige for å sikre at vi bruker personopplysningene vi har om deg i samsvar med gjeldende personvernlovgivning. Denne personvernpolicyen vil hjelpe deg med å forstå hvilken informasjon vi samler inn, hvordan vi beskytter og bruker dataene dine, samt informasjon om dine rettigheter i denne sammenheng. Vi verdsetter personvernet ditt og vil ikke bruke eller dele informasjonen din med tredjeparter unntatt som beskrevet i denne policyen.

2. NÅR, HVORFOR OG HVILKEN TYPE DATA SAMLER VI INN?
Kort sagt, vi samler vanligvis inn og behandler dataene dine når du bruker nettstedene våre og andre digitale tjenester, når du registrerer deg for tjenestene våre, abonnerer på nyhetsbrevet vårt og når du fyller ut frivillige skjemaer utstedt av oss. Her har vi listet opp alle de spesifikke måtene vi samler inn data fra deg og hvilke kategorier av data vi vanligvis behandler, samt rettslig grunnlag for slik behandling.

Vær oppmerksom på at vi kun behandler personopplysningene dine i den grad det er nødvendig for utførelsen av de nedenfor nevnte formålene.

2.1 Bruk av digitale tjenester
Når du registrerer deg for en brukerkonto, eller når arbeidsgiveren din tildeler deg en brukerkonto for vår Integrera-plattform, og du logger deg inn på denne kontoen, behandler vi informasjon som navn, brukernavn, adresse, e-post, telefonnummer, profilbilde, samt annen personlig informasjon du velger å gi oss eller som du har gitt arbeidsgiveren din for dette formålet.

Vi behandler denne informasjonen for å kunne tilby den kontraktsmessige tjenesten (GDPR art. 6.1 b).

2.2 Nettsted
Vi samler inn visse opplysninger fra datamaskinen eller internettforbindelsen din når du besøker nettstedet vårt og bruker de digitale tjenestene våre (se også avsnitt 2.1 ovenfor), som IP-adresse, dato og tidspunkt for besøket, varighet av besøket, innholdet i forespørselen din (som den spesifikke siden du besøker), nettstedet du ble henvist fra, hvilke sider du besøker på nettstedet vårt, internettilbyderen din, nettlesertype og versjon, samt operativsystemet ditt.

Vi samler inn denne informasjonen for å ivareta vår legitime interesse av å kunne vise nettstedet vårt for deg (inkludert for innloggingsidentifikasjonsformål), samt vår legitime interesse av å måle og forbedre ytelsen til de digitale kanalene våre, samt markedsføringen av produktene og tjenestene våre (GDPR art. 6.1 f).

2.3 Kontaktskjema
Du kan fra tid til annen kontakte oss med spørsmål eller forespørsler. Når du gjør det, kan du fylle ut skjemaer med informasjon om deg selv eller selskapet ditt. Når du gjør det, samler vi inn informasjonen som er oppgitt via skjemaet, for eksempel navn, e-post, telefonnummer, firmainformasjon, stedet ditt, samt annen kontaktinformasjon som du legger inn i skjemaet.

Vi samler inn denne informasjonen for å kunne utføre kontrakten med deg (GDPR art. 6.1 b) eller for å ivareta den legitime interessen vi har for å svare på dine henvendelser eller spørsmål (GDPR art. 6.1 f).

2.4 Nyhetsbrev og tjenesteoppdateringer
Hvis du abonnerer på nyhetsbrevet vårt og informasjon om tjenesteoppdateringer, samler vi inn navnet ditt og e-postadressen din. Hvis du allerede er kunde eller bruker, kan vi også sende deg slik kommunikasjon selv om du ikke uttrykkelig abonnerer.

Grunnlaget for å sende slike e-poster til kontaktpersoner med våre eksisterende kunder er å ivareta vår legitime interesse i å følge opp kundene våre ved å gi relevant nyheter og informasjon om tjenestene våre (GDPR art. 6.1 f), se også den norske markedsføringsloven artikkel 15(3)). Hvis du ikke er en eksisterende kunde eller bruker, vil grunnlaget for å sende slike e-poster være ditt uttrykkelige samtykke (GDPR art. 6.1 a).

Alle som mottar informasjonselementene ovenfor, kan enkelt melde seg av ved å bruke lenken som er inkludert i e-postene våre.

2.5 Søknad om stilling hos oss
Du er velkommen til å søke på en stilling hos oss. Hvis du bestemmer deg for å gjøre det, vil vi be deg om å oppgi visse kategorier av personopplysninger:

  • Grunnleggende informasjon: F.eks. navn, alder, fødselsdato, kjønn, nasjonalitet og bilde av deg.
  • Kontaktinformasjon: F.eks. adresse, e-postadresse og telefonnummer.
  • Kvalifikasjoner: F.eks. CV/sammendrag, søknad, vitnemål og karakterutskrifter, språkkunnskap, kurs, sertifiseringer og annen informasjon du gir oss i søknaden din eller i intervjuene med oss.
  • Bakgrunnsinformasjon: F.eks. informasjon som oppgis til oss av referansene dine, som vi enten samler inn fra offisielle kilder eller gjennom referansene du oppgir til oss.
  • Våre vurderinger: Dvs. vurderinger og kommentarer vi gir i forhold til vår interne vurdering av søknaden din.

2.6 Besøk på våre sosiale mediasider
Når du besøker våre sosiale mediasider, som for eksempel våre Facebook- og LinkedIn-sider, vil sosiale medieleverandører samle inn og behandle personopplysningene dine og bruke informasjonskapsler. For informasjon om hvordan disse leverandørene bruker personopplysningene dine, anbefaler vi at du leser personvernpolitikken deres.

2.7 Støtte
Når du sender en supportforespørsel til oss, vil vi samle inn og behandle navnet ditt og kontaktinformasjonen din, samt beskrivelsen av problemet du opplever.

Vi samler inn og behandler denne informasjonen for å kunne tilby deg en tjeneste i henhold til kontrakten (GDPR art. 6.1 b) og for å ivareta vår legitime interesse av å forbedre tjenesten vår til deg (GDPR art. 6.1 f).

2.8 Kundeforhold
Når du registrerer deg som kunde eller bruker hos oss, gir du oss visse opplysninger som vi samler inn og behandler i systemene våre for kundehåndtering. Dette inkluderer navnet og kontaktinformasjonen din, firmainformasjonen, betalingsinformasjonen, kjøpshistorikken, kommunikasjonen din med oss, samt annen informasjon du gir oss i forhold til kundeforholdet ditt med oss.

Vi samler inn og behandler denne informasjonen for å kunne tilby deg en kontraktsmessig tjeneste (GDPR art. 6.1 b) og for å ivareta vår legitime interesse av å forbedre forholdet vårt til kundene våre og kunne tilby god kundeservice og støtte (GDPR art. 6.1 f). I noen tilfeller er vi også forpliktet til å behandle informasjonen din i samsvar med en rettslig forpliktelse, som for eksempel i samsvar med den norske bokføringsloven, eller når det kreves ved lov, dommer eller rettsprosesser (GDPR art. 6.1 c).

3. DELER VI DINE PERSONOPPLYSNINGER MED TREDJEPARTER?
Vi vil ikke dele dine personopplysninger med andre med mindre du gir oss ditt samtykke til det (GDPR art. 6.1 a), eller hvis vi har et annet rettslig grunnlag for å dele opplysningene dine, for eksempel hvis det er nødvendig for å tilby deg en kontraktsmessig tjeneste (GDPR art. 6.1 b), hvis vi er pålagt å avsløre dine personopplysninger ved lov, dommer eller rettsprosesser (GDPR art. 6.1 c), eller hvis det kan rettferdiggjøres på grunnlag av vår legitime interesse i å gjøre det (GDPR art. 6.1 f).

Når vi bruker tredjepartsunderleverandører eller tjenesteleverandører for å tilby tjenestene våre, vil vi treffe egnede juridiske forholdsregler og tilsvarende tekniske og organisatoriske tiltak for å sikre at dine personopplysninger beskyttes i samsvar med gjeldende personvernlov. Tjenesteleverandørene våre kan være basert på steder over hele verden. Dette betyr at dine personopplysninger kan overføres utenfor EU/EØS. Hvis det er tilfelle, vil vi implementere egnede sikkerhetstiltak for å beskytte dataene dine, for eksempel avtaler med EU-standardkontraktklausuler.

Listen over tredjepartsleverandører vi for øyeblikket bruker, er tilgjengelig.

4. HVORDAN BESKYTTER VI DINE PERSONOPPLYSNINGER?
Både våre databehandlere og vi har implementert egnede tekniske og organisatoriske tiltak for å sikre tilstrekkelig sikkerhetsnivå ved behandling av dine personopplysninger og for å forhindre tap eller ulovlig behandling. Slike tiltak inkluderer for eksempel interne rutiner, databehandlingsavtaler og IT-sikkerhetsprosedyrer for å bekrefte tilgangsrettigheter. Vi vil også utføre vurderinger av personvernkonsekvenser når det er sannsynlig at behandlingen av dine data kan medføre en høy risiko for dine rettigheter og friheter med hensyn til dine personopplysninger.

5. HVORDAN BRUKER VI INFORMASJONSKAPSLER (COOKIES)?
Informasjonskapsler (cookies) er små tekstfiler som lagres på harddisken din og er tilknyttet nettleseren din. De gir oss informasjon som hjelper oss med å gjøre våre websider og digitale tjenester mer brukervennlige og effektive. Vi bruker informasjonskapsler og lignende teknologi for å lagre dine nettstedspreferanser, bekjempe svindel og ulovlig aktivitet, analysere våre tjenester, forbedre nettstedet vårt og for å oppfylle andre legitime formål, jf. seksjon 2.2.

For disse formålene bruker vi både nødvendige informasjonskapsler og funksjonelle informasjonskapsler. Vi bruker også Google Analytics for statistiske formål. Disse statistikkene bruker informasjon om ditt besøk og bruksmønstre på nettstedet vårt (for eksempel hvor ofte du besøker nettstedet vårt, hvilke spesifikke sider du besøker, lengden på besøket, din geografiske plassering når du besøker oss, og mer). Google Analytics samler inn IP-adressen du bruker på datoen du besøkte nettstedet vårt og anonymiserer dataene dine før de deles med oss. Google Analytics samler ikke inn ditt navn eller annen personlig informasjon. Vi kombinerer ikke informasjon som er samlet inn av Google Analytics med annen personlig identifiserbar informasjon.

Vi bruker nødvendige, funksjonelle og analytiske informasjonskapsler (via Google Analytics) på vårt nettsted og digitale tjenester. Noen av disse informasjonskapslene er vedvarende, noe som betyr at de lagres på din elektroniske enhet når du forlater nettstedet vårt for en begrenset periode. For øktinformasjonskapsler slettes disse så snart du forlater nettstedet vårt.

Du kan velge å ikke samle inn og analysere data som er samlet inn gjennom Google Analytics ved å laste ned Google Analytics opt-out nettlesertillegg her: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout

Hvis du har en Google-konto, kan du endre personlige annonseinnstillinger her: https://myaccount.google.com/?pli=1. Du finner mer informasjon om Googles annonsetjenester her: https://safety.google/privacy/ads-and-data/. Du kan også konfigurere nettleserinnstillingene dine for andre typer informasjonskapsler, for eksempel ved å nekte å akseptere informasjonskapsler.

6. HVA ER DINE RETTIGHETER?
Du har flere rettigheter i henhold til gjeldende personvernregler. Vi har gitt en liste over rettighetene du kan utøve i forholdet til oss som behandlingsansvarlig nedenfor. Hvis du ønsker å utøve dine rettigheter, vennligst kontakt oss, og vi vil svare på din henvendelse så snart som mulig, men senest innen en måned etter mottak av din henvendelse.

  • Tilgang: Du har en generell rett til å få tilgang til de personlige opplysningene vi har registrert om deg.
  • Rettelse og sletting: Du har en generell rett til å be oss om å rette opp eventuelle feilaktige personopplysninger om deg og slette personopplysninger om deg. Vær oppmerksom på at personopplysninger som er nødvendige for kunderelasjonen med oss, ikke kan slettes, med mindre du også eksplisitt ber om avslutning av kunderelasjonen med oss.
  • Begrensning: Du har en generell rett til å be oss om å stoppe ("fryse") behandlingen av dine personopplysninger, f.eks. der du mener at vi behandler personopplysninger om deg ulovlig og du ikke ønsker at vi skal slette disse opplysningene i henhold til våre rutiner for slik sletting før saken er avklart.
  • Dataoverførbarhet: Du har en generell rett til å be om overføring av dine personopplysninger i et vanlig, maskinlesbart format.
  • Innsigelse: Du har en generell rett til å protestere mot vår behandling av personopplysninger om deg hvis dette er berettiget av spesielle omstendigheter på din side.
  • Rett til å klage: Hvis du ikke er enig i måten vi behandler dine personopplysninger på, kan du sende en klage til Datatilsynet. Vi ber deg om å kontakte oss på forhånd, slik at vi kan avklare eventuelle misforståelser.

7. HVOR LENGE LAGRER VI DINE DATA?
Dine personopplysninger vil ikke bli lagret lenger enn nødvendig for de formål som er nevnt i denne personvernpolitikken. Dette betyr at når kunderelasjonen med deg avsluttes, vil vi slette dine personopplysninger så snart vårt formål med behandling av slike opplysninger ikke lenger er relevant, med mindre vi er pålagt ved lov å lagre disse opplysningene lenger.

8. HOLDER VI DENNE POLICYEN OPPDATERT?
Ja, vi kan endre denne personvernpolitikken fra tid til annen. Du vil bli varslet hvis vi gjør betydelige endringer. Den mest oppdaterte versjonen av vår personvernpolitikk er tilgjengelig på vår nettside.

9. HVORDAN KAN DU KONTAKTE OSS?
Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål eller kommentarer, eller hvis du ønsker å utøve dine rettigheter. Våre kontaktopplysninger er:

Integrera AS — c/o Inspiria Science Center, Bjørnstadveien 16, 1712 Grålum

dpo@integrera.no